Главная Блог Кращі статті Головні принципи нової школи: як вчити винахідників

Головні принципи нової школи: як вчити винахідників

Весь світ зараз перебуває в стані глобальної кризи в сфері освіти. Все зводиться до двох основних проблем - мотивації і різниці поколінь. Старше покоління, яке раніше було піонерами і комсомольцями, відкривало для себе тільки один шлях і йшли по ньому. На обраному шляху їх чекало наступне: школа, університет, робота і сім'я. Робота, яку вони обирали, як правило змінювали раз в 10-20 років, або взагалі цього не робили. Сучасне покоління має набагато більше можливостей і потенціалу. Але буває так, що батьки досить часто намагаються вкласти своїм дітям в голову стару програму - шлях до успіху. Але ця версія прошивки застаріла, їй вже як мінімум 30 років. Тому виникає питання: наскільки вона може бути конкурентною і актуальною для сучасного покоління?

На досвіді навчання 25000 дітей в чотирьох різних державах було проведено дослідження. Завдяки результатам дослідження вийшло вивести чотири принципи, які здатні в корні поміняти систему освіти і розкрити в дітях потенціал винахідників. На сьогоднішній день такі принципи застосовують в приватних навчальних закладах, але не завадило б ввести їх і в звичайні школи. Таким чином це сприятиме великому впливу на формування світогляду нового покоління.

Чого саме бажають діти?

Батьки майже не цікавляться цим, але не завадило б робити це. Рано чи пізно у будь-якої дитини з'являється усвідомлена мета. Припустимо, однією з таких є бажання заробити мільйон доларів. Досягти бажаного можна трьома гіпотетичними варіантами, а саме:

  1. Працювати і відкладати заробітну плату. При зарплаті в 100 тисяч доларів на рік до бажаного мільйона потрібно буде відкладати 10 років, 20 років - при зарплаті в 50 тисяч доларів на рік, 40 років - 25 тисяч і так далі. Це дуже довгий шлях, який підходить не кожній людині.
  2. Продавати власний продукт. При вартості продукту в 1000 доларів його повинні придбати 1000 чоловік, щоб роздобути бажаний мільйон. Якщо вартість буде 500 доларів, то 2000 осіб повинні купити ваш продукт, 200 доларів - 5000 чоловік. Якщо ціна встановлена ​​в розмірі $ 100, відповідно продукт повинні придбати 10000 чоловік.
  3. Продавати послуги. При абонентській платі за послуги в розмірі 167 доларів на місяць, 600 чоловік повинні скористатися вашою пропозицією і купити підписку на рік. При вартості в 42 долара в місяць - 1000 чоловік в 2 роки. Якщо 6 доларів - 5000 осіб на три роки.

Дуже цікавий факт, але діти практично відразу зупиняються на другому або третьому варіанті. Щоб досягти успіху в цих напрямках, дитині слід навчитися створювати і продавати продукти та послуги. Від батьків достатньо тільки підтримувати мотивацію, але намагатися якомога довше не давати правильних відповідей. У цьому також полягає і мета вчителів.

Питання в тому, чи вчать такому в звичайних школах? Однозначно, ні. Тому в усьому світі зараз глобальна криза в освіті з двох причин:

  1. Мотивація. Багато учнів, які не бажають вчитися, швидше за все з тієї причини, що їм підсвідомо не подобається перший рядок таблиці.
  2. Різниця поколінь. Освіта заснована на тому принципі, що одне покоління вчить наступне. Різниця між двома поколіннями становить 30 років. У наш час така різниця впливає на все. Цілком зрозуміло, чому молоді люди не дуже хочуть вчитися у викладачів, у яких немає каналу на YouTube і взагалі не знають, що це таке.

Говорячи про сучасну систему освіти, варто відзначити, вона була створена дуже давно і для інших цілей: щоб підготувати систематичних, однакових працівників для заводів і фабрик. Від таких людей вимагається робити мінімум помилок. При роботі з інноваціями, навпаки, цілі досягаються шляхом проб і помилок. Варто поговорити про школу для винахідників і про те, яким чином можна вплинути на принципи викладання в звичайних школах.

Проведено безліч досліджень, які стосуються розвитку новаторів. Яскравим прикладом є книга Тоні Вагнера - «Створення новаторів», також рекомендується до прочитання «ДНК новатора» від Джефрі Дайера, Хала Грегерсена і Клейтона Крістенсена. Підсумувавши умовиводи експертів і власний досвід, можна виділити 4 принципи освіти, які допоможуть в системному розвитку майбутніх винахідників, новаторів та просто креативних людей. Загалом, всіх тих, хто мислить над створенням нових продуктів.

записатись на відкритий урок

4 принципу освіти для винахідників

Вміння працювати в команді. Робота в команді - основа успіху, таким чином можна створити крутий продукт. Одна людина не вміє одночасно і проектувати, і писати код. У кого-то виходить щось одне краще, у когось - інше, а хтось добре розуміє потреби цільової аудиторії. Питання в тому, як вплинути на ситуацію в кращу сторону? Як один з варіантів - проводити хакатон два рази в рік. В рамках форуму розробників команди з кількох учасників будуть працювати над технологічними проектами. Це принципово вплине на розуміння процесів і швидкість навчання.

Багато помилок. Важливо не поспішати. Підтримувати мотивацію, але при цьому не поспішати давати правильні відповіді. Проблема звичайних шкіл полягає в швидкості, поверховості і наявності штрафів за помилки. Але діти вчяться на своїх помилках, тому потрібно давати їм можливість виправити їх.

Наприклад, якось команді дітей доводилося більше місяця працювати над створенням робота-пилососа. Чат не вщухав навіть вночі від ідей і гіпотез. Перед початком презентації діти змогли виявити баг в розрахунках з опором. Після того, як вони пофіксити баги, то зрозуміли, що методом проб і помилок можна досягти успіху.

Взаємодія дисциплін. Більшість винаходів створювали на перетині кількох наук. У сучасній школі варто приділяти увагу на роботу над проектами, в яких перетинаються кілька предметів. Хімія і біологія, математика і програмування, фізика і хімія, інше - варто ввести кросдісціпліни в навчальний курс. При проектному підході до таких уроків можна досягти кращої практики під час навчання.

Наприклад, на одному Хакатоні була поставлена ​​задача: в рамках стратегії колонізації планети створити модуль для фітомоніторингу. Тобто, потрібно було створити пристрій для поливу рослин, яке було б повністю автономним, керованим комп'ютером. За допомогою зарядного пристрою потрібно, щоб воно могло контролювати вологість ґрунту, температуру повітря, вологість. Однією з команд вдалося знайти спосіб і майже реалізувати його. Це є яскравим прикладом інтеграції дисциплін: фізики, математики, програмування та біології.

Культура віддавати. Багато видатних новаторів ставлять перед собою мету - зробити світ кращим. Для цього, потрібно не тільки споживати, але і віддавати щось взамін. У школі дітей вчать слухати, читати і виконувати завдання, які хтось розробив. В результаті вони стають споживачами.

Набагато краще використовувати такий підхід до навчання, як pear to pear. За умовами такого підходу учні навчають один одного. Можна ввести бізнес-симулятори, коли команди створюють технологічні продукти для ринку, який в них потребує. Діти прагнуть навчитися їх продавати, вести переговори, керувати командами. В такому випадку у них є свобода вибору. Вони виконують ті проекти, які хочуть. Однією з головних завдань школи - це пробудити в дітях бажання вчитися. Школи для винахідників прищеплюють любов до технологій і інтерес в IT-підприємництві. З таким підходом до освіти, нове покоління зможе створити світ кращим, ніж він є, якщо для цього буде достатньо знань, а головне, практичних навичок. Тоді вже точно вийде це зробити.

Потрібно міняти підхід до навчання, щоб це сталося якомога швидше. Ієрархія «школа-інститут-завод» вже застаріла і в сучасному світі не працює. А це означає, що діти, покидаючи стіни школи, повинні вміти створювати своє, а не тільки покладатися на інших. Для цього потрібно перестати вчитися за принципами, які були засновані ще в радянські часи і почати вчити майбутніх винахідників. Завдяки чотирьом ідеям, які викладені вище, вийде досягти бажаного.